UDENDØRS POLEANLÆG

Som forening har vi et stort ønske om en udendørs pole ”legeplads”, hvor alle danske poleudøver kan samles om deres fælles interesse. Vi har derfor fået Keingart, der er kendt for at lave innovative byrum for bevægelse, til at visualisere hvordan et optimalt område for pole sport kan udformes. Vi er i gang med skaffe midler og søger efter et område hvor poleanlæg kan blive bygget.

Sergey Gorbachev er projektleder og DPSF´s medlem. Han er 31 år, født i Rusland og har boet i Danmark siden 2010. Han er uddannet dyrelæge, og arbejder p.t. som afdelingsleder på et rejsebureau. Sergey har dyrket polesport siden 2016. Nu brænder han for at gøre polesport mere tilgængeligt for alle og arbejder på at introducere flere mænd for sporten. Derigennem håber han på at ændre fordommen om at polesport er en kvindesport. Sergey´s søn, Ivan, er tit med til fars træning og er allerede begyndt at lære basale poletricks.

Danmarks deltagelse i IPSF world championships 2017